diumenge, 22 de setembre de 2013

5. SÍNTESI. LA CAMPANYA PUBLICITÀRIA

Els anunciants, com a clients, contracten els serveis de les agències de publicitat perquè l’equip d’experts de la comunicació (psicòlegs, sociòlegs, dissenyadors, artistes plàstics i tècnics) preparin una campanya.


El cost d’una campanya s’encareix, sobretot, en funció dels canals (premsa, ràdio, televisió,...) que s’utilitzin.
Són molt diners en joc! L’equip creatiu no pot improvisar i ha d’engegar el procés següent:
Estudi del producte: cal conèixer les característiques que puguin fer desitjable el producte i la possible oferta en el mercat de productes similars de la competència.
Investigació sobre els consumidors potencials: cal conèixer les motivacions, les actituds i els comportaments del consumidor: qui compra?, per què compra?, quan i com compra?.
Disseny dels missatges publicitaris: cal aconseguir que un anunci atregui l’atenció, sigui comprès, desperti el desig de consum i provoqui l’acció de compra.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada