dilluns, 24 de setembre de 2012

3. EL PUNT I LA LÍNIA EN L'ART


El punt i la línia són els elements més simples dels quals es poden valer els artistes en les seves creacions graficoplàstiques.
El fet de poder modular aquests elements en diferents aspectes –mides, intensitat, traç, gruixària, rapidesa, color– possibilita que amb dos recursos gràfics tan senzills i bàsics els resultats expressius i estètics puguin ser infinits.
Et mostrem diversos exemples d’utilització creativa del punt i la línia perquè analitzis la manera en què cada autor dota les composicions que crea del seu segell personal. Observa amb atenció les possibilitats expressives que tenen aquests dos elements per fer-los servir més endavant en les teves pròpies creacions, a fi d’evitar resultats monòtons o sense gràcia.
Joan MIRÓ, Blau 2, 1961.
Eduardo CHILLIDA. «Mà», 1985.
El traç ràpid i la capacitat de síntesi
són la clau de l’èxit en aquest apunt
d’una mà.
Ferran GARCIA SEVILLA. «Lletra F», 1991.
Sobre un fons de tonalitat encesa es desenvolupen signes puntuals i línies de variada intensitat i color. Fixa’t en l’aspecte esqueixat de les línies blanques enfront de la rotunditat de la fletxa vermella i la lletra «F» negra.
Paul KLEE. «Vapor i velers», 1931.
L’obra d’aquest artista suís es caracteritza per una constant recerca de noves formes d’expressió.
En aquest quadre, Klee experimenta amb la combinació de línies fines que delimiten els contorns acompanyades d’una trama de punts que aporten originalitat a la composició, i també un aire desenfadat i alegre.
Ian RIBBONS. «Dibuix amb pinzell», 1978.
L’artista ha capturat el moviment d’un violoncel·lista en acció mitjançant la línia d’unes pinzellades ben seleccionades.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada